Belépés »
Regisztráció »

Gy.I.K.

Amit a garanciális szervizelésről érdemes tudni

Mennyi ideig, milyen műszaki feltételekkel érvényes a garancia?
Bármilyen műszaki termék vásárlása esetén nagyon fontos, hogy a garanciaszelvény legyen mindig kitöltve. Szerepeljen a szelvényen a vásárlás dátuma, készülék típusa, gyári száma és az árusító hely pecsétje. A 12 és a 24 hónapos garancia érvényes az anyag és a munkadíjra de csak a rendeltetésszerű használat során keletkezett hibákra.

Az alábbi meghibásodások nem a rendeltetésszerű használatból fakadnak:
  • leesett, eltörött, vízbe esett, elázott készülék
  • papírelakadás
  • üres tintapatron
  • kellékanyag hiba
  • túlfeszültség, villámcsapás

A 12 + 12 hónapos garancia első 12 hónapja érvényes az anyag és munkadíjra. A második 12 hónapban csak az anyagköltséget tartalmazza, a munkadíjat ki kell fizetni.

Mennyi ideig tart a javítás?
Szervizünkbe beadott készülékek általában 6 munkanap alatt elkészülnek. Kivéve, ha egyes alkatrészeket Budapestről kell beszerezni, vagy a készüléket Budapestre, a központi szervizbe kell felküldeni.


Mi is az a gyengeáram?
A gyengeáram a villamos berendezéseket működtető elektromos áram egyik fajtája.

Tipikus gyengeáramú rendszerek:

  • számítógép hálózatok
  • tűzjelző rendszerek
  • beléptető rendszerek
  • kaputelefon rendszerek
  • behatolás-jelző rendszerek
A gyengeáramú készülékekre jellemző, hogy kis elektromos feszültségen működnek.


DSC riasztóval kapcsolatos kérdések

El tudom-e rontani a beállításokat, ha bolyongok a menüben?
A felhasználói szintű menüben történő bolyongással és állítással az alapprogramot módosítani nem lehet.

Mit jelentenek a kezelőn elhelyezett ledek?
  • Zöld led:  A rendszer üzemkész az élesítés lehetséges
  • Piros led: Rendszer élesítve
  • Narancssárga led: Hibajelzésre utal. Felhasználói kézikönyv alapján a hiba feltárható illetve a központ üzenetet küld, ha szerviz szükséges. (hibalekérdezés: *2)
  • Citromsárga led: Hálózati feszültség rendben (230 volt)

Mit tegyek, ha hibát jelez a riasztó?
A *2 hibalekérdező kód és a felhasználói kézikönyv segítségével hiba lekérdezése, szükség esetén szakszerviz értesítése.

Felhasználóként mit módosíthatok a beállításokon?
A leggyakrabban módosított beállítások: hozzáférési kód, órabeállítás, ajtócsengő funkció ki-be kapcsolása, kezelő funkciógombjainak beállítása.

Miért késik az óra a kijelzőn?
Telepítéskor a programozó helytelenül állította be a mintavételezést.

Honnan tudom melyik érzékelő adta a riasztást?
Riasztás közben a kezelő leddel vagy szövegesen kijelzi a riasztásban lévő zóna számát, deaktiválás után a*3 billentyűkombináció segítségével lekérdezhető.

Honnan tudom melyik érzékelő hibásodott meg?
Az érzékelő meghibásodását a kezelőn lévő narancssárga led világítása jelzi. Hibalekérdezésben (*2) a kezelő a hibás zóna számát jelzi ki. Fennálló hiba esetén a rendszer nem élesíthető.

Mit jelent a Partíció?
Egyes területek, amelyeket különböző eszközök védenek.

Mit jelent a Zóna?
Jelzővonal bemenet.

Miért élesedik a riasztó nehezen?
Nagyméretű rendszereknél (sok eszköz) előfordulhatnak kommunikációs késések.

Meddig szól a sziréna?
Gyári beállítás esetén 4 perc, ez az érték 120 percig növelhető telepítő segítségével.

Le tudják vágni a riasztó kábeleit?
Szabályos kivitelezés esetén az érzékelők kiiktatása hibajelzés vagy riasztás nélkül nem lehetséges.

Mi okozhat téves riasztást?
  • Függönymozgás, virágok leveleinek mozgása, fűtőtestek hő kibocsátása.
  • Helyes érzékelő választással a téves riasztások nagy százaléka elkerülhető.

Telefonalközponttal kapcsolatos kérdések

Miért cseng vissza a készülék?
Panasonic telefonalközpontnál a kimenő hívásra használt telefonvonal foglalt állapotba került (pl. bontóbillentyű rövid idejű lenyomásával),  a telefonközpont visszajelez a melléknek, hogy a felhasználó észlelje a foglalt állapotba került vonalat.

Hogyan lehet hívást átadni?
  • Alcatel rendszerkészülékkel: Beszélgetés közben adja be a mellékállomás hívószámát, majd a kijelzőn megjelenik egy átadás felirat. E melletti gombot megnyomva átadhatja a hívást.
  • Panasonic rendszerkészülékkel: Beszélgetés közben nyomja le a TRANSFER (átadás) gombot, majd adja be a mellékállomás hívószámát.
  • Analóg telefonkészülékkel: Beszélgetés közben nyomja le a FLASH billentyűt majd tárcsázza be a mellékállomás hívószámát.

Hogyan lehet hívást átvenni?
  • Alcatel telefonalközpont esetén
#6 + hívásátvételi csoport száma                       
#7 + mellékállomási hívószám

  • Panasonic telefonalközpont esetén
*40 + hívásátvételi csoport száma
*41 + mellékállomási hívószám


Hogyan lehet ISDN NT-t újraindítani?
  • Az ISDN NT-t húzza ki a 230 voltos hálózati csatlakozóból.
  • Minden az ISDN NT-hez csatlakozó telefonvezetéket kössön ki, úgy hogy minden vezetéknek jegyezze meg a csatlakozási helyét.
  • Várjon fél percet.
  • Minden telefonvezetéket csatlakoztasson a megfelelő helyére.
  • Az ISDN NT-t csatlakoztassa a 230 voltos hálózathoz.
  • Ellenőrizze le a telefonvonalat.

Mi a teendő, ha GSM adapter használata esetén nem lehet mobilt hívni?
  • A GSM adaptert húzza ki a 230 voltos hálózati csatlakozóból.
  • Abban az esetben, ha az adapter rendelkezik, szünetmentes tápellátással kösse le a szünetmentes tápellátást.
  • Várjon fél percet.
  • Ha van, kösse vissza a szünetmentes tápellátást.
  • A GSM adaptert csatlakoztassa a 230 voltos hálózathoz.
  • Ellenőrizze le a telefonvonalat.

Kamerarendszerrel kapcsolatos kérdések

Vezeték nélküli kamerarendszer esetén nem jelenik meg a kép?
  • A vezeték nélküli kapcsolatokat biztosító eszközöket húzza ki a 230-voltos hálózati csatlakozóból.
  • Abban az esetben, ha rendelkezik szünetmentes tápellátással kösse le a szünetmentes tápellátást.
  • Várjon fél percet.
  • Ha van, kösse vissza a szünetmentes tápellátást.
  • A vezeték nélküli kapcsolatokat biztosító eszközöket csatlakoztassa a 230 voltos hálózathoz.
  • Ellenőrizze le a képeket.

Mitől ugrálhat a kép analóg kamerák esetén?
  • A kamerák és a rögzítő nem ugyanarra a fázisra vannak csatlakoztatva.
  • A kamerák és a rögzítő nem ugyanarra a földpotenciálra vannak csatlakoztatva.
  • Nem megfelelő impedanciájú koax kábel került beépítésre.
  • PC-s rögzítő esetén gyenge a hardver.

Miért szükséges a szünetmentes tápellátás?
  • Folyamatos üzemet biztosít.
  • Az eszközöket megvédi az áramingadozás okozta leállástól.
  • Az eszközöket megvédi a túl áramtól.
  • Megvédi a PC-n futó programokat.

Tűzjelzővel kapcsolatos kérdések

Mi okozhat téves jelzést?
  • Dohányzás a füstérzékelővel felszerelt helyeken.
  • Optikai érzékelőbe szennyező anyag kerül.

Hogyan lehet a téves jelzések ellen védekezni?
  • Rendszeres karbantartással.
  • Téves jelzést okozó tényezők kiiktatásával.